OBS: Læser du denne artikel fra iKontrolsystemet, lukker denne læserude når du skifter side. Klik her for at åbne artiklen i en ny fane.

I denne artikel gennemgår vi hvordan du opretter en ekstern organisation fra et projekt.

Hvis du opretter fx. bygherre som ekstern organisation, kan de få adgang til at følge din KS løbende fra iKontrols ProjektWeb - det kommer vi ind på senere i denne guide.

Følg vejledningen i billedet for at åbne funktionen:

Når du skal tilknytte en ekstern organisation, kan du enten vælge at bruge en tidligere (der er oprettet via et andet projekt - og gemt globalt), eller oprette én fra bunden.

Tilføj eksisterende

Klik på knappen "Tilføj én eller flere eksisterende organisationer", vælg den alle de du skal bruge på listen og klik "Tilføj valgte" i bunden.

Efterfølgende, kan du klikke på knappen "Vis kontaktpersoner" hvor du kan til-/og fravælge hvem der specifikt skal have adgang.

Opret ny

Klik på knappen "Opret ekstern organisation"

Du kan enten vælge at oprette ud fra standardtyperne i menuen, eller klikke på blyanten for at oprette en ny, hvis der mangler en type til jeres behov.

Udfyld herefter de nødvendige oplysninger for virksomheden (det er dette der blandet andet fremgår af en KS-håndbog).

Er der en specifik person der skal kobles på projektet, udfyldes information om brugeren, og derefter om vedkommende skal have adgang til projektweb og hvor meget de i så fald har adgang til.

OBS: Skal vedkommende kunne godkende Aftalesedler, skal der gives adgang til ProjektWeb.

Dette vil generere en email til den pågældende person med info om at de er blevet oprettet på kontoen, og med adgangoplysninger og link til at logge ind på Projektweb.

Har du behov for hjælp, er du naturligvis velkommen til at kontakte vores support. Du kan fx. starte en chatsamtale via den grønne cirkel i nederste højre hjørne.

Du er også velkommen til at give feedback på denne artikel herunder.

Fandt du dit svar?